Oppilaille suunnatut TALK-työpajat sopivat eri koulutustasoille ja ikäryhmille mm. maahanmuuttajien suomen kielen opetukseen, varhennetun kielen ryhmille ja peruskoulun kielten opetukseen. Työpajoja järjestetään seitsemällä eri kielellä. Kielivalikoimaan kuuluu englanti, ruotsi, ranska, saksa, espanja, venäjä ja suomi toisena kielenä.
Opettajille järjestettävät koulutukset räätälöidään aina tarpeen mukaan. Niiden tavoitteena on antaa opettajille eväitä liikkeelliseen ja toiminnalliseen kielten opettamiseen. Tärkeää on, että koulutuksissa osallistujat pääsevät myös itse testaamaan kehollisia oppimistapoja.
Video-opas
Oppilaille suunnitelluista harjoitteista on tehty video-opas, joka on vapaasti katsottavissa alla. Harjoituksia saa käyttää ja muokata itselleen sopivaksi. Koulutus- ja julkaisukäytössä pitää mainita harjoitteen alkuperä.
Video 1: tunnin aloitus
00:18 Aloitus: tervehdyksiä, esittelyjä ja numerot
05:14 Tanssitaiteilija Annina Tuhkusen haastattelu
07:25 Ryhmän muodostaminen
09:48 Numerot
11:12 Tervehdykset tunnin alussa
12:05 Ranskan ja Englannin opettaja Katja Niemisen haastattelu
Video 2: Uuden oppiminen ja vanhan kertaaminen
00:18 Värit
01:43 Tanssin- ja kieltenopettaja Liisa Taimenen haastattelu
02:17 Verbiharjoitus
07:51 Tanssitaiteilija Annina Tuhkusen haastattelu
08:38 Kehonosat
10:35 Kehonosat: patsas
12:38 Adjektiiviharjoitus 1
15:03 Adjektiiviharjoitus 2
15:38 Tanssitaiteilija Jenna Rignellin haastattelu
Video 3: Uuden oppiminen ja vanhan kertaaminen
00:18 Prepositiojalkapallo
02:42 Tanssitaiteilija Jenna Rignellin haastattelu
04:06 Ajanmääreet 1
05:27 Ajanmääreet 2
06:53 Tanssitaitelija Jenni Koistisen ja valmistavan luokan opettaja Eeva Suhosen haastattelu
08:13 Viikonpäivät
12:46 Kyrilliset aakkoset
16:33 Apuverbit: sein vai haben?
18:24 Tanssin- ja kieltenopettaja Liisa Taimenen haastattelu
Video 4: Uuden oppiminen ja vanhan kertaaminen
00:18 Huonekalut
02:51 Are you? -peli
04:06 Englannin ja saksan opettaja Rita Virran haastattelu
04:49 Käänteinen sanajärjestys
10:10 Adjektiivit ja adverbit 1 Piirissä pallo kiertää
12:16 Oppilas Mafaldan haastattelu
12:30 Adverbit 2 Liikkuminen + miten
13:47 Oppilas Nuutin haastattelu
14:08 Adverbit ja suunnat
17:40 Oppilas Pinjan haastattelu
18:04 Tanssin- ja kieltenopettaja Liisa Taimenen haastattelu
Video 5: Uuden oppiminen ja vanhan kertaaminen
00:18 Sanasto- ja kirjoitusharjoitus
01:15 Sanasto- ja puheen tuottamisen harjoitus yli - ali…
02:09 Tanssitaitelija Jenni Koistisen ja valmistavan luokan opettaja Eeva Suhosen haastattelu
03:10 Numerot ja oman liikkeen tuottaminen Kovat ja pehmeät
07:34 Suunnat ja prepositiot Räppi
12:40 Tanssin- ja kieltenopettaja Liisa Taimenen haastattelu
Video 6: Luovat tehtävät
00:18 Verbit, prepositiot ja adverbit tanssija - koreografi
06:40 Parkour
08:08 Ranskan ja englannin opettaja Katja Niemisen haastattelu
08:36 Suhinat
12:19 Ninjat
15:09 Tanssitaiteilija Jenna Rignellin haastattelu
16:21 Lumihiutaletanssi
17:25 Tanssitaitelija Jenni Koistisen ja valmistavan luokan opettaja Eeva Suhosen haastattelu
Video 7: Tunnin lopetus ja kokeet
00:18 Tervehdykset
01:18 Tanssitaiteilija Amandine Doat’n haastattelu
02:19 Kuullun ymmärtäminen venyttely
03:14 Tanssitaiteilija Jenna Rignellin haastattelu
04:33 Verbikoe
06:03 Kuullun ymmärtämisen koe
07:30 Tanssitaiteilija Jenni Koistisen ja valmistavan luokan opettaja Eeva Suhosen haastattelu
09:54 Koe: liike, selostus ja tulkinta
11:00 Espanjan ja englannin opettaja Andrea Aallon haastattelu
TALK-hanke julkaisuissa ja opinnäytetöissä
- Opinnäytetyö: Marika Laurén: TALK-kielityöpajan tuotteistaminen
- Artikkeli: Eeva Anttila, University of the Arts Helsinki: Migrating Pedagogies: Encoutering Immigrant Pupils through Movement and Dance, 2019 (INTERNATIONAL JOURNAL OF CRITICAL PEDAGOGY)
- Katja Kirsi: TALK – Taidetta ja liikettä kieltenopetukseen, Teatterikorkeakoulun julkaisusarja 2019
- Viivi Niiniketo, Pro Gradu: Körperlichkeit im frühen Dancing Fremdsprachenunterricht : Eine Aktionsforschung zum Embodiment, Helsingin yliopisto, humanistinen tiedekunta 2019
- Nikkanen, Kirsi, Anttila: Artistic Process as a Frame for Collaborative, Embodied Pedagogies – Combining dance with language learning, teoksessa Across Borders – Perspectives on Dance, Young People and Change, 2020