Olet täällä

Festivaaliesitys
BIOFICTION

Esitys: Simone Aughterlony, Jen Rosenblit, Hahn Rowe
Konsepti: Simone Aughterlony
Live-musiikki: Hahn Rowe
Dramaturginen tuki: Saša Bozic, Jorge León
Puvut: Judith Steinmann
Valosuunnittelu: Florian Bach
Tekninen johtaja: Ursula Degen
Tuottaja: Sina Kießling
Tuotanto: Simone Aughterlony / Verein für allgemeines Wohl

Tukija: the NATIONALES PERFORMANCE NETZ (NPN) Coproduction Fund for Dance, which is funded by the Federal Government Commissioner for Culture and the Media on the basis of a decision by the German Bundestag; Stadt Zürich Kultur, Kanton Zürich Fachstelle Kultur, Swiss Arts Council Pro Helvetia

Kuva: Jorge León

Simone Aughterlonyn vierailua tukee Goethe-Institut Finnland

Kesto: 70-75 min

Liput: 31,00/25,00/16,50 €
Huom! Lippu.fi

STOA (Teatterisali)
Turunlinnantie 1, Itäkeskus

1.2.2019 18:00 Ensi-ilta

Esitysarkisto 2019 Sivuaskel 2019 | Simone Aughterlony – Hahn Rowe: Biofiction

Simone Aughterlonyn ja Hahn Rowen Biofictionin näyttämöllä esineet, materiaalit, esiintyjät ja äänet muodostavat kumppanuuksia, vaikuttuvat toisistaan, ovat yhdessä ja toistensa kanssa. Tunnereaktiot, intiimit, nautinnolliset, aistilliset ja seksuaaliset suhteet synnyttävät teoksen monenkeskisen rakkaustarinan.

Biofictionissa kehot tunnustelevat, hankaavat ja hivelevät ympäröivää maastoaan, joka sulkee sisäänsä niin inhimillisen kuin ei-inhimillisen, luonnollisen kuin keinotekoisenkin. Kehot vaikuttavat siihen työllään ja toisaalta antautuvat sen erilaisille tunnuille, laaduille ja sen elämää pursuavalle voimalle. Biofictionissa katsojien eteen aukeava erämaa on ei-hierarkkisissa valtasuhteissaan sekä utooppinen että läsnä tässä ja nyt. Sen koreografia on maailman rakentamista uudelleen.

Hahn Rowe rakentaa teoksen äänimaiseman livenä sekä elektronisesti että intiimisti materiaalien kanssa, niiden äänellisyyttä yllyttäen ja sitä seuraten.

 

"Biofiction is a rare love story between many, an unexpected clearing on a wilderness that offers a close-up on human and non-human assemblages and their affects. Situated within an inquiry into vibrant matter, a choreographic poem emerges that is both careful and utterly libidinal.

Gathering the remains of the previous two works in The Biofiction Trilogy, the hot pink flesh placeholder, wood and crafting tools, the rope that weaves, the natural and artificial entanglement of fluids and materials – Biofiction creates a new horizontal terrain that renders a plurality of agencies without ontological hierarchy. What may ordinarily be considered inadequate stimuli is now attended to for all its sensual and specific qualities, cultivating an irrational love of matter. The intimate rapport, the dance that spectrums acts of labour, pleasure, cohabitation and simply ‘being with’ refuses the normative divisions between nature and culture, male and female or any such binary.

A practice of reorienting and redistributing the senses generates a queer consciousness and affirms a landscape that is both present and utopian. We see stereotypes and prototypes, we recognise then delight in mis-recognition, we may even laugh despite ourselves. Understanding «Biofiction» in terms of a narrative of sexuality that does not yet exist sustains curiosity - defying conventions or identification renders this choreographic work as a continuous world- building practice.

Is this movement research, music or fun post-porn practice? Beyond the associations, it brings the bodies and companion materials in conversation to know no difference between being excited, being exciting and being excited-with."

 

Simone Aughterlony (CH/DE) on freelance-taiteilija, joka työskentelee sekä Sveitsissä että Berliinissä, pääasiassa tanssin ja esitystaiteen konsteksteissa.

www.aughterlony.com